lørdag 25. august 2012

Tjugefemte augusti

Ogräs och en rödbeta.

Hola amigos! Long time no see!
Nejda, tycker att jag har hållt er ganska uppdaterade faktiskt. Sedan sist har det faktiskt inte hänt så mycket. Ungen fortfarande sjuk, jag fortfarande sjuk, min blivande ungdomsklubb fortfarande fullständigt texas, mitt hem snart obeboligt. Men jag såg säsongens första avsnitt av Trädgårdsonsdag på SVT Play i morse så jag är ganska glad i alla fall.

Mus har gnällt sig genom hela natten. En kombination av ont i halsen - ont i örat - förkylning - alla jävla dagisbakterier - alla andra jävla dagisbarn - bara en sovpaus per dag istället för två - dessa satans tandjävlar som är för fega för att poppa ut och hällre ligger och kramar sig precis under huden - en mamma som är hyperstressad och en pappa som är så trött och sliten när han kommer hem från jobb att inte heller han orkar kasta ut sin fulla uppmärksamhet. Poor child.

Det blev en tidig morgon. Frukost, bygga med lego och sovpaus innan klockan slagit tio. Sen käkade vi gröt och dregglade oss ut på grusgången. På grusplatsen tog vi god tid på oss att förflytta grus. Det gäller ju att man är noga när man tar småsten från grusgången och kastar ut det på gräsmattan. Det är viktigt att så få stenar som möjligt blir kvar på sin ursprungliga plats. Efter ungefär två timmar kände vi oss nöjda, Mus och jag. Nu ligger det nog tillräckligt mycket sten i gräsmattan för att den nya gräsklipparen ska stöta på problem vid sin premiärtur imorgon. Sen kom SCHWIEGERMUTTER. Eller förlåt, jag menar Söta Farmor. Såklart.
Det blev lunch med lots og bacon, lots of scrambled eggs, lots of beans in tomatosauce, lots of coca cola and ingen sallad. Perfekt.
Mus blev så placerad i vagnen på terassen för att få lyxa på sig en andra sovtur, medans Tupp och jag skulle få den stora glädjen av att se SCHWIEGERMU...Söta farmors 352 bilder från Elvisturen i Memphis som hon precis kommit hem från. Efter 52 bilder på bronsstatyer föreställande en död och ful man fick jag andnöd, utslag och lös avföring, så jag ursäktade mig och körde och handlade istället.
Klockan arton nollnoll  gjorde Tupp sig klar för att åka på sin kusins förtiårsfest och jag började packa ihop SCHWIE...SÖTA FARMORS grejer för att följa henne ut i hallen.
Men hon hade inga som helst planer om att resa hem bara för det att hennes son skulle lämna huset, nej hon skulle i vart fall vara med när Mus skulle läggas.

Nu har jag lagt Mus, kastat ut SCHWIEGERMUTTER, tömt tarmen, kokat te, plockat fram julkatalogen på tyger från Stoff&Stil och hört av mig till er alla läsare. Nu äre mig-tid!

KyzZ och KrAm XoXo osv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar