fredag 2. september 2011

Tredje september


In med prillan, ut med köttastycket, gni på med krossade enebär och hackad färsk timjan. Fyll nästan hela grytan med egenodlade morötter, kålrötter, palsternackor, paprikor och mina schyssta lökar, i med stekaren ååååååååååå schuss in i ugnen!

Nu som allt är förberett går vi i väntans tider. Vad passar bättre en väntande, grådassig lördag än att lämna Mus hemma med Tupp och dra till söta Sara i grannbyn och jobba vidare på tattoon? Så blir det.

Eftersom de fyra gästerna ikväll har med sig två bebisar räknar jag med att det inte blir en långdragen kväll med shit och chat till långt in på småtimmarna. Det passar egentligen bra. Då finns förhoppningvis tid och ork att städa undan ordentligt och till att viga morgondagen till pyssel. Antingen får jag smälla ihop fler klänningar, eller så får jag ta tag i nåt av de andra mönstrena och börja på ny kula. Vi får se!

Men nu, kära frennds, nu ska jag hinka i mig några koppar pulverkaffe och slösurfa, sen bär det av till tattoocontinuing!

4 kommentarer:

  1. Jag tänker att era vänner blir helt saliga av den anrättningen! Och så ert eminenta sällskap därtill!

    Vad är det du och Sara jobbar på? Jag ska faktiskt ner till min exsvärson Rille, i Karlskrona, och gadda mig (på tisdag). Första gången jag gör om en äldre tatuering!

    Ha en galet mysig dag!

    SvarSlett
  2. Ja det får vi hoppas! Har aldrig använt enbär tidigare så det var svårt att dosera. Det värsta som kan hända är ju att det blir allt för pikant smak, eller att det inte smakar ett skit. Att det ska bli torrt tvivlar jag på, med tanke på grytan.

    Jag har ju min Ikaros på överarmen. Förra året började Sara klä in resten av överarmen i klematis. "Dessvärre" upptäckte jag att jag var gravid när vi så skulle börja skugga och involvera Ikaros i blommorna så jag kunde inte fullföra projektet. (Man ska inte tatuera när man har bebis i magan på grund av infektionsrisken). Med andra ord har min överarm sett ut som ett kladdplank i över ett år nu :)

    Exsvärsöner kan vara bra att ha, lycka till hos Rille och släng upp en bildjävel efteråt! Hoho

    Wish you a splendid day!

    SvarSlett
  3. Åh - spännande! Både med steken och tatuering! Hoppas du får en såndäriga tokbra dag med andra ord! Här ska det bakas macarons, så det blir bara svordomar ;) Kram på're

    SvarSlett
  4. Hahaha, söta Krakis!
    Steken gick som sagt till helvete, men vi hade det tokbra i alla fall! tatueringen blev inte färdig denna gången heller, men det börjar arta sig!
    Ha en strålande dag i Växjö!

    SvarSlett