fredag 2. september 2011

Andra september


Prilla, andra koppen mellangod kaffe, sovande unge och ett helt underbart höstväder. Tunna moln, tunna solstrålar, dagg i gräset, friskhet i luften. Sensommar/tidig höst är femhundratjugotre gånger bättre än högsommar. Argumentera mot mig i den frågan och du är dömd att förlora!

Dagens bild föreställer som ni kanske ser ett hustak, ett litet berg och en trästock. Meningen med bilden är att visa hur långt jag behöver gå för att plocka en halv liter lingon på sisådär tio minuter. Inte så pjåkigt va!?

Hade det varit en vanlig fredag idag så hade jag och Mus varit på väg ner till "tippeboden" Sport&Kakao nu, men det blir ingen tipping för oss idag (tippebod är et smeknamn för ett kafé där man kan lämna in speltips, lotto och sånt därn't. Jag brukar ju tippa på fotboll)
Detta eftersom det inte är en vanlig fredag idag, det är nämligen en förberedande fredag! Förberedande fredagar kan vara nästan lika roliga som dagen efter, om allt går som det ska vill säga. Idag ska det städas lite granna, bytas bordsduk, plockas blommor och blåbärsris för dekorering, dukas, ljusas och servettas. Har man exstra god tid kan man åxå konstruera bordsplaceringskort, men det droppar vi nog idag.
Ute växer mina minisolroser, perfekta att stickas ner i vaser med rött blåbärsris!

Nästa vecka reser min klass på skolresa. En veckas busstur på Vestlandet för att inspireras av olika trädgårdar och sånt dära. Lite trist är det att inte kunna följa med, men jag vet att ingen kommer ha det lika bra som mig i alla fall. Det är ju ingen av de andra som har en Mus som jag! Hoho!

På tal om mus (en annan sort alltså) så behövde jag ingen machéte, jag köpte mig ett par redigt manliga badshorts - problem solved, energy saved!

Nähä, förberedande fredag - let's start!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar