onsdag 1. august 2012

Första augusti


I am BACK!
And so is my snus, my coffe and my lovely intestinal system!

Jag har haft en redigt bra semester, så bra att jag faktiskt glömde bort hela bloggen. Nu i efterhand kom jag att tänka på när jag för två veckor sedan läste nån artikel om nån bloggare i aftonbladet. Jag skrattade högt och tänkte att "Seriöst!? Vem fan bloggar!?"
Sen kom Johanssonska klanen och grillade. Några groggar senare nämner Sussiolini att min blogg är den hon läser till sist på hennes bloggpromenader, den är nämligen en av de bästa -om jag bara hade bloggat lite mer frekvent.
Min blogg! Bra!? Om Sussiolini tycker den så e det ju faktiskt så. Hon studerar nämligen. Hon är en akademiker.
Det är hennes kille åxå. Han vill doktorera när han blir stor. Jag vet inte helt i vad, men jag tror det har något med mänskliga rättigheter, etik och jämställdhet att göra. Kanske. Han ser i alla fall ut så! Sussiolini är bra på att svara på knepiga frågor, och på att diskutera. Det är hennes kille åxå. Han var så etisk och moralisk att jag nästan började svetta lite. Men sen sa han något om hur vidriga techno-dansande folk i neonfärgade t-shirts är, särskilt när de viftar med ena armen när de dansar. Då blev jag genast lite lättad. Tänk så skönt, han var männsklig!
Sussiolini och killen och Johanssonska klanen var bara några av alla härliga människor vi¨hängde med i Småland, utöver Mamsemumsen, Sweet Little Sister och Pappsen.

Hur som helst, jag är tillbaka i oljans land. Tupp dricker en öl eller fjorton inne hos grannen ikväll, jag sitter i soffan. Har plockat men inte rensat två liter svarta vinbär/solbær, har plockat mig en redigt jävla fin sommarbukett, har plockat fram en gammal men god glass från frysen, har hämtat ut en kall box cola ur kylen och jag har pruttat in mig ordentligt mellan snusbytena.

Snart dags att förkorvra sig i sin egen säng, men jag lovar att det inte ska gå en hel månad till nästa inlägg. Nu har jag ju dessutom så himla mycket akrobatik i mina hjärnceller att jag verkligen behöver skriva av mig med jämna mellanrum! Snart dagis för Mus, nytt jobb för mig och inte att förglömma - jag ska på något sätt hinna bygga mitt uthus/KT-hus!

KyzZ oCh KraMizZ

4 kommentarer:

  1. Ja! Du är efterlängtad!
    Den där Sussiolini verkar vara en oerhört skärpt människa! Bloggen är ju kanon och a must read!
    PUSS!

    SvarSlett
  2. Tack Magda!
    Jag har ju dessvärre inte kunnat följa dig lika slaviskt som jag brukar, eftersom jag inte haft tillgång till internet, men jag tog en snabbrunda när jag satt på grannens skithus igår. (de tre taktfasta kilona, du vet) Bläddrade genom de sista tio inläggen kanske, så jag hoppas att jag är hyffsat uppdaterad nu!
    Det var något av dina inlägg som jag reagerade ganska starkt på, men kunde inte kommentera där och då. Hittar jag det så säger jag ifrån! =)

    SvarSlett
  3. Wohoo! Jag är nämnd i bloggen!

    SvarSlett
  4. Haha! Hoppades på att du skulle kommentera :p

    SvarSlett