søndag 5. august 2012

Femte augusti



Idag är ingen vanlig dag, för idag är det min födelsedag!
Den har firats med illamående fram till eftermiddag, tacos hos grannen och nu - mig, soffan, snusen, cola och LappisToppen.

Vill gärna berätta mer om kvällen igår, natten till idag och de tidiga morgontimmarna, men jag orkar verkligen inte. Det är nämligen som så att när man passerar en viss ålder (gärna tidigt i 20-åren) så mister man den dära förmågan att hålla igång en hel natt utan att nästan dö dagen efter. Så för at göra en lång natt kort: Sprit, trevligt sällskap och en dosa snus.

Det är två veckor kvar till jag börjar mitt nya jobb, om en vecka ska jag kasta in skitungen på bilden ovan, på dagis. I den anledningen ber jag er, kära läsare, om tips på ideer på hur jag inreder ett klassrum. Klassrumspräget ska bort, en mer intim cafèkänsla ska in. Mysiga sittgrupper, dämpad belysning, flexibelt. Lägg till att det ska få plats ett biljardbord åxå.
Jag har en liten fantasi om att det ska vara "skofritt" åxå, hur jag nu ska få högstadieungdom att ta av sig skorna... men det gör det enklare att göra trevliga grupperingar om jag kan lägga ut mattor. Vi får se.

vad tycker ni?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar