lørdag 18. august 2012

Artonde augusti

Fint ogräs

Jag har så dåligt samvete! Jag har ju inte tid med privat kreativitet längre, och det gör mig både ledsen och stressad. Jag har så mycket jag vill göra, men jag har varken tid eller ork.

Denna vecka har Mus haft inskolning på dagis. De timmarna som hon har varit utan mig har jag spenderat på jobbet, fastän jag officiellt sett inte börjar mitt nya jobb för måndag. Men jag klarar inte att vänta. Det är så mycket som måste göras (tycker jag) och det mesta är kreativa handlingar, de vill jag inte stressa igenom. Jag vill att lokalerna ska vara skitfina, maten vara kanongod, aktiviterna fenomenala och mängden ungdomar extrema. Det är liksom allt eller inget.

Men då orkar jag ingenting när jag kommer hem. Förhoppningsvis är detta bara något förbigående fenomen. När veckorna rullar på och jag fått in mina önskade rutiner så ska jag lämna jobbhjärnan på jobb, och bara ha hemmahjärnan hemma.

Min KT gror igen. Jag brukar försöka dra upp några nävar ogräs varje jag plockar in middagen, men det är inte tillräckligt.
Tupp har haft noll tid och ork till städning hemma, vilket resulterat i ett närmast oframkomligt kaos efter semestern.
Mus får tag i AntiMusGrejor i nya höjder för varje dag som går. I samma tempo fylls bord, hyllor och avlastningsytor med dessa grejor eftersom vi inte orkar att hitta en ny plats år just den grejen just nu.


Jag har inget mot lite rot i hemmet, men nu är det over the top för mig. Bläää.
Tupp är på båttur med bandet, Mus sover middag och jag borde börja Projekt Rent Hus just i detta nu. Orka? Orka inte?

Jag tar en kaffe och en prilla och tänker på saken. Over and out!

2 kommentarer:

  1. Darlingen... Svårt när du har så höga krav på dig själv. Men... jag vet hur det är. =/
    Tröst: det går över. Saker och ting faller på plats och ork kommer tillbaka. På sanning!

    Jag blir så nyfiken på ditt jobb - vad är det du ska göra? Inte enbart vara fritidsledare utan... ta hand om en massa grejer som mathållning och inredning och whatnot?

    SvarSlett
  2. Jag vet! eller..jag hoppas! Som regel faller ting på plats så småningom. Saken är att jag är en höjdare på att samla på mig stora grejer som så ska genomföras vid typ samma tid. Börjar plugga samtidigt som jag blir gravid och har köpt hus.
    Och nu, nytt jobb samtidigt som inskolning av dotter + en jävla skitförkylning/feber som hänger över hela familjen.

    Just saying :)

    SvarSlett