torsdag 21. juni 2012

Tjugeandra juni

Schyssta lökar!

Vitlök, pööjolök, gul lök, röd lök.
Äntligen har solen hittat tillbaka till oss, efter två ganska våta och framförallt  mörka veckor. Hela trädgården har ju stoppat upp! Hur ska pööjolöken kunna bli till redig pööjolök om den inte får chans att växa till sig? Jag ber inte om thailändska grader och vindstilla, men några ljusa strålar på min KT hade suttit fint!

Vad händer annars, i den Lilla Gumm'ska residensen?
Jag har dubblat antal snus per dag, för att jag plötsligt har så mycket tid över. Smart....NOT.
Tupp har idag och måndag kvar att jobba innan semestern tar över.
Mus ...är Mus. Full fart. Sångaren i The Darkness, Dio, Julio Englesias, änglar, growlare, whatever - ta er i brasan - det är Mus som har röstregistret. Den senaste varianten är att skrika som att döden av smärtor ligger rätt framför fötterna, samtidigt som man hickar eftersom man har roligt.

Ni fick säkert med er att vi var i storstaden Oslo i tisdags, jag och Mus. Ska ärligt erkänna att jag var nervös en hel vecka i förväg, jag menar sjukt mycket kunde ju gå galt! Typ bajsing på första tåg. Men det hände inte! Allt gick helt smooth. Vi åkte bil, tåg, spårvagn/trikk, lekte i park, shoppade lite, picknick, hängde i en lägenhet tillsammans med hunden Zero (Mus första hundtunga från haka till nacke vare spännande), mer spårvagn/trikk, tunnelbana, radhusfest med muffins och så bil hem. Phjuuuh!
En helt vanlig urban dag, sattsejja.

Annat nytt är att vi droppar dagmammalivet. Både Mus och Benjyboy är så aktiva och tuffa att de skulle glida rakt in i ett dagismiljö, så varför hindra dem i det. Då kan jag hitta mig ett jobb och vi har en chans till att få en normal ekonomi igen. Nu väntar jag bara på att få papper från kommun och dagis, så ska jag börja kasta mig ut i jobbletarvärlden. Spännande!!

Nu - kaffe nr  2!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar