mandag 21. mai 2012

Tjugeförsta maj

Hjälp!

Ingen bild!

Wzzzzup?


Vi har blivit med ny PC. Inga bilder. Men jag ska försöka lära mig how to do, snart. Först ska jag bli vän med detta jäkla knappsystemet. Allt sitter ju så konstigt! Siffror på sidan. Upphöjda knappar. Om jag nyser så har jag öppnat femton nya sidor och ändrat fjorton inställningar, bara för att jag "kom åt" musplattan. Attjoo.

Typ 80% av kjöksträdgården är nu fylld med jord. Alltså bara typ cirka ungefär 25 rundor kvar med skottkärran. Fy fan vad det e tungt. Mitt huvud kommer sitta på en Arnoldkropp om några dagar. Gurkorna Göran, Gottfrid, Gary och Göril har flyttat in i varsin stor kruka i växthuset. Den försådda tagetesen Truls och hans typ tjugetre ungar håller på att växa ur sina små torvbricketter, persiljan likaså. I boden bak tvättrummet ligger två nätpåsar med potatis som snart är överväxta. Vad gjorde jag då igår eftermiddag när det vars å fint väder? Kände grilllukt från grannen så jag gick dit och käkade. Sen började jag så morot, rädisa och rödbeta i ena hörnet av köksträdgården. Istället för att rädda potatisen, tagetesen eller persiljan. Jaja. Det är ju en dag imorgon, åxå.

"Köksträdgården" är ett långt ord. Ska börja kalla den för KT, istället. Min personliga KT. Så en liten knuff till alla er träningsfreaks med egna tränare: Min KT är större än din PT!

Mus 1 sover. Mus 2 ligger på terassen, med inälvorna på utsidan och huvudet en bit bort. Måste städa undan den innan Mus 1 vaknar. Kattjävel.

Byråkrati är jobbigt. Varför kan man inte bara få ringa en snubbe som svarar på en gång, berätta att man vill ha föräldrarstipend/bli dagmamma, få hemskickat några papper, signera, skicka tillbaka, vara färdig?

Examen på fredag igen. Blir nog bra. Ska bara studera lite först. Daaah.

Sommarvärme på gång. 25 grader och sol är planen för denna vecka = leka ute med Mus = inte studera.

Marknad på lördag. Jag visade tydligen mitt intresse och ska alltså sälja barnkläder på lördag från klockan noll-nio-trettio. Har jag något färdigt att sälja? Hoppsan.

Bullbak, muffinsbak, tårtbak, kakbak. Snart kalas, no cookies.

Städa terassen. Kattfångster, rester från vintern och ruttna påskliljor är kanske inte trevligaste för folk att stampa runt i.

Kanske jag kunde göra en tipspromenad? Eller en hinderbana? Några lekar? Hitta sockerbiten i mjölet och bit upp äpplet ur vattenhinken, sisodär?

Om jag köper jordgubbar, kiwi och melon så kan man ju trä på lite sånt på grillspätt och servera till alla miljoner kakor jag ska baka? Det ger ju färg och tar mycket plats. Det viktigaste är ju trots allt att det tar mycket plats och ser fint ut. Äta sig mätta kan folk göra hemma.

Varför hänger ett par vantar i taket?

Jag vill drenera hela gräsmattan.

Om jag skulle bygga ett förtio kvadrat stort eget växthus i form av en plasttunnel, vart skulle jags tälla det? Vad skulle jag kunna odla? Vad skulle jag göra med allt?

Jag har ingen vit sytråd.

Nu, kaffe.

1 kommentar: